maandag 14 april 2014

day 12&13/ dag 12&13 (april 8&9 2014)

Day 12:
Today started off in the morning with going to breakfast really fast and after that we had the matriculation ceremony where everybody had to be dressed formal and were we were officially welcomed as students of Akita International University. The ceremony was nice and i got to wear my new army green dress from H&M Tokyo which i was happy about hahah and the weather was pretty warm for the day. After we had the ceremony there was a welcoming party thing in the cafeteria where we had lots of yummy food and we made alot of pictures with everybody which was fun haha.
After that we had a information session about how to get a mobile phone and which options there were. And after some calculating i figured out that getting an iphone 5c with a plan would be a good option for me so i ended up buying an Iphone 5c! a white one! And i love gadgets so you dont know how happy i am with it hahaha and my friends know it aswell cause the phone goes everywhere with me and i just like figuring out new stuff on it everyday. At the end of the day we had a really long club orientation program where all the clubs showed who they where and what they did which got pretty boring after 1,5 hours so then we just left and signed up for the clubs we wanted to be part off. And I signed up for the Dance club to do hip-hop which i think will be awesome! And i havent danced for a few years so i would love to do something with it again. And after that we went back to bed.
Day 13:
Classes finally started! Today I only had Japanese tea ceremony class tho. So i slept in and the class was later in the afternoon. It was really interesting and we had to decide a topic where we wanna do our presentation about so i chose Kimonos and something else. We already learned how to bow and how to walk so thats pretty cool. For the rest I didnt do anything super special that day just had dinner and relaxed in my room and went to bed after that.

Dag 12:
Vandaag begon met een vroeg ontbijt wat we snel opaten om ons daarna klaar te maken voor de matriculation ceremonie wat een soort van welkoms ceremonie was. Iedereen moest daarom netjes gekleed en ik kon eindelijk mijn nieuwe legergroene jurkje van de h&m in Tokyo aan. Iedereen zag er heel mooi en netjes uit en nadat de ceremonie over was gingen we eerst nog fotos maken en daarna gingen we naar de cafetaria waar ze allemaal lekkere hapjes en drinken hadden en ook daar weer veel fotos met iedereen gemaakt. Daarna hadden we een informatie sessie over het kopen van een telefoon en prepaid of abbonement. En na goed alles te hebben berekend en uitgerekend kwam ik er op uit dat het het best was voor mij om een Iphone 5c te kopen met een abonnement voor zolang in Japan ben. Ik heb een Witte Iphone 5c gekocht en ik ben er echt super blij mee! Ik hou er altijd van nieuwe gadgets te hebben en zoals me vrienden al weten gebruik ik deze telefoon super veel en gaat ie overal mee naar toe haha. Na het avond eten was er nog een bijeenkomst voor alle clubs waar alle verschillende clubs hun presentaties en toneelstukjes lieten zien van wat hun club betekend en waarom je bij hun club zou moeten gaan. We mochten uiteindelijk 3 clubs kiezen waar we bij wilden horen en ik koos voor de dans club en misschien ga ik ook de hardloop club doen. En dit houd in dat je 1 of 2 keer in de week een club meeting hebt waar je gaat hardlopen of dans lessen gaat volgen. En wij waren na 1,5 uur het wel een beetje zat alle presentaties dus hebben ons toen opgegeven voor de verschillende clubs en daarna zijn we naar onze kamers gegaan en lekker gaan slapen.
Dag 13:
Vandaag begonnen dan eindelijk mijn lessen! Ik had alleen de thee ceremonie vandaag en dat was halverwege de dag en me kamer genootje had ook pas later op de dag les dus we hadden beide lekker uitgeslapen en toen gelunched en naar onze klassen gegaan. Het was heel interessant de eerste les en ik moest al gelijk een onderwerp voor een presentatie kiezen dus heb gekozen voor Kimono en alle spullen die bij een thee ceremonie komen kijken. En we hadden ook alvast leren buigen en lopen wat wel grappig was. Voor de rest niks speciaals gedaan avond gegeten en gewoon gerelaxt en weer lekker wezen slapen.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten