donderdag 3 april 2014

day 4 and 5/ dag 4 en 5.

Hey everybody!
So its been a few days because i have been pretty busy here at school and getting everything ready and arranged. So Day 4: I first went to a department store really close to my hotel and got some groceries there and after i had something to eat i went there again and just looked around the place and ended up buying some extra school supplies such as a diary and pencils etc. Then I wanted to go look to see the cherry blossoms bloom, unfortunately after walking around for like an hour i still hadn't found the place where i wanted to go. So i ended up going back to the hotel because i was so tired and then found like a really nice one close to my hotel so just took a few pics of that. And i have heard that the ones in Akita are going to bloom in a few weeks so i can still enjoy them alot here. Then just had some dinner at McDonald and went back to my hotel and started packing my suitcases again.
Day 5: The day to go to Akita. As I had planned i leaved my hotel early and it was supposed to take 10 minutes to get to the right train station however, it took me 1 hour because i had to take my 2 suitcases with me and for every elevator it had to take i stood in line. Then finally arriving at the ticket office for the shinkansen I wasnt able to get a ticket anymore for the train i wanted and had to wait another hour to get the next one. Luckily i had internet at the train station so i was able to email my school that i wouldn't make it in time to be picked up at the station, but once i had to take the bullet train i couldn't use wifi anymore so i didn't know if the school had gotten my email or not. And when i finally arrived in Akita 4 hours later i still couldnt connect to Wifi so i ended up using a payphone and call them and they picked me up an hour later which was really nice and i had already gotten to know a few people that also where going to Akita International University. And once arriving at AIU everything went pretty fast, I got my arrival package and room keys and brought my suitcases to the room and got dinner at the cafeteria and by then i had already made more friends which was awesome! And after that i met my room mate which is a really nice girl from Australia called Helen :D
That was about end of day 4 and 5.
I will try and update my first few days at Akita University aswell however, i have to figure out how many times a week im going to update which i think will be around 1-2 times a week.

Hey allemaal!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik me blog heb geschreven maar hier ben ik weer!
Het is de afgelopen dagen druk geweest met alles op school te regelen en me koffers uitpakken etc. Dus hier komt ie dan weer. Dag 4: Eerst naar een department store geweest waar ik boodschappen heb gedaan voor ontbijt en lunch en daarna lekker daar nog rondgekeken bij de winkeltjes en wat spullen voor school nog kunnen halen zoals een agenda en potloden etc. Rond de middag dacht ik dat het een goed idee was om op zoek te gaan naar japanse bloesems maar helaas raakte ik zoals gewoonlijk weer verdwaald en ben na een uur weer terug gelopen met wat hulp van de aardige politie mensen haha. En vlak bij me hotel vond ik alsnog een mooie bloesem. En ik hoorde dat ze hier in Akita over een paar weken gaan bloeien dus dan kan ik alsnog er van genieten. Toen bij McDonalds wat eten gehaald en daarna begonnen met het inpakken van mijn koffer en toen lekker gaan slapen.
Dag 5: Vroeg opgestaan en me kamer nog een laatste keer nagekeken en toen richting het station gegaan. Het zou eigenlijk 10 minuten moeten duren om bij het juiste station te komen maar bij elk station waar ik moest overstappen moest ik in de rij wachten voor de lift aangezien ik 2 koffers bij me had. Uiteindelijk 1 uur erover gedaan en toen ik eindelijk me ticket wou kopen verkochten ze die al niet meer en moest ik een trein later nemen. Gelukkig had ik internet op het station en heb ik de school kunnen mailen alleen al snel moest ik de snel trein naar Akita nemen en had ik dus geen Wifi meer en kon ik geen mail meer bekijken. Uiteindelijk kwam ik op Akita station aan na 4 uur en super mooie landschappen te hebben gezien vanuit de trein en heb ik met een betaal telefoon de school kunnen bellen die me een uur later op kwamen pikken samen met andere studenten. In de tijd dat ik moest wachten had ik al weer 2 andere jongens leren kennen uit korea en de USA die ook naar Akita university gingen. Toen ik aankwam bij the Universiteit ging alles heel snel en kreeg ik me kamer sluiten en een introductie pakket met allemaal belangrijke informatie. Daarna snel wezen avond eten en wat nieuwe vrienden gemaakt en daarna me kamergenootje ontmoet wat een heel aardig meisje uit Australie is en ze is ook 22 jaar oud net als mij wat ook leuk is. Toen me koffer wezen uitpakken en dat was het wel voor dag 5.
Ik zal proberen me andere dagen ook nog bij te werken van me eerste week bij Akita International University, alleen hierna zal ik waarschijnlijk minder vaak het bijwerken aangezien ik het druk zal hebben met school. Ik ga proberen ongever 1-2 keer in de week een update te geven van hoe het hier gaat.
Groetjes Esther!

here are some pics:






















9 opmerkingen:

  1. You are very brave to visit all of these new places by yourself! How was the bullet train? Was the ride smooth or bumpy? Doesn't it go 200miles per hour? Nice to be at the university where you have a roomie and other people to talk to! And all of your day is arranged for you! Thanks for keeping us updated! 8 )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey! the ride was really smooth just going really fast at 200 miles per hour yes so at the end i kinda had a headache probably also from the air pressure as we where going up mountains and everything. It was pretty scary at first going everywhere alone but now im at my dorm i meet all these awesome people everyday! :P And i really love getting your messages aswell haha :P

      Verwijderen
    2. If you are at a high altitude, drink lots and lots of water and eat lots of carbohydrates (starches) and not so much protein for the first few days to get used to the elevation! We gave that problem when we go skiing at 7,000 feet in Colorado!

      Verwijderen
  2. Stoer hoor al die dingen die je zelfstandig doet. Een hele belevenis nu al.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker! begin het hier steeds meer naar me zin te krijgen en maak elke dag wel weer een paar nieuwe vrienden en krijg uitnodigingen voor verschillende feestjes en dat soort dingen! :)

      Verwijderen
  3. Australian roommate! Woot. Your English, which is already amazing, will soon be perfect. :) xox :)

    BeantwoordenVerwijderen